Garantie

Bij Souvy doen we alles om je bestelling boven je verwachtingen uit te laten stijgen. Niet alleen de eerste keer, maar iedere keer als je iets van Souvy gebruikt! Helaas kan het altijd gebeuren dat iets buiten jouw schuld kapot gaat, iets niet compleet is of het beschadigd aankomt. Daarom geeft Souvy garantie op alle producten die besteld kunnen worden in de webshop van Souvy.

Hoe lang heb ik garantie?

Op ieder product van Souvy geldt een vaste garantietermijn van 12 maanden na ontvangst van het product. De inhoud en uitvoering van de garantie verschilt per product en situatie.

Wat houdt de garantie in?

De garantietermijn is onderverdeeld in twee perioden. De eerste zes maanden vallen het onder de wettelijke garantie, de laatste zes maanden vallen onder de verkopersgarantie.

Wettelijke garantie (eerste 6 maanden)

Binnen de wettelijke garantie heb je recht op een deugdelijk product dat juist wordt gebruikt. Souvy heeft de definitie van een deugdelijk product overgenomen van de Rijksoverheid. Je hebt geen recht op reparatie of kosteloze vervanging wanneer er sprake is van:

  • Slijtage;
  • Verkeerd gebruik;
  • Verkeerd of geen onderhoud;
  • Beschadiging door eigen schuld.

Verkopersgarantie (laatste 6 maanden)

Na de wettelijke garantie geeft Souvy zes maanden extra garantie op ieder product. De voorwaarden op deze garantie zijn identiek aan de wettelijke garantie, op een paar toevoegingen na. Je hebt namelijk geen recht op een reparatie of kosteloze vervanging wanneer er sprake is van:

  • Een van de bij wettelijk garantie genoemde defecten waarbij je geen recht hebt op reparatie of kosteloze vervanging;
  • Val-, druk-, stoot- of waterschade;
  • Commercieel of professioneel gebruik;
  • Overmacht waar Souvy geen invloed op heeft gehad.

Let op: Je recht op garantie vervalt direct op het moment dat er wijzigingen of reparaties zonder Souvy’s schriftelijke toestemming door of namens de afnemer werden aangebracht.

Hoe meld ik mijn product aan voor garantie?

Wanneer je aanspraak wilt maken op de garantie, moet je de garantie eerst melden aan ons door een mail te sturen naar garantie@souvy.nl. In deze mail verstuur je de volgende gegevens:

  • Je naam;
  • Jouw bestelnummer;
  • Het product of de producten die je wilt aanmelden voor garantie, en;
  • Een zo uitgebreid mogelijke beschrijving van het defect. Het liefst met beeldmateriaal.

Op basis hiervan gaan we jouw garantieaanvraag direct in behandeling nemen. Wanneer je recht heb op garantie, kom je in de garantieprocedure terecht. Als je geen recht heb op garantie, kunnen we nog steeds veel voor je betekenen. Dit is echter niet kosteloos.

Hoe werkt de garantieprocedure?

Als je recht hebt op garantie, wordt het ondeugdelijke product of onderdeel gerepareerd of vervangen. Dit hangt af van het product of onderdeel en van hetgeen wat defect is. Er zijn twee mogelijkheden:

Carry-in

In het geval van een carry-in garantie vragen wij jou om het defecte product of onderdeel naar ons op te sturen. Het product of onderdeel wordt dan door Souvy of een externe partij gerepareerd.

Kosteloos vervangen

Op het moment dat jouw product of onderdeel kapot gaat en niet wordt gerepareerd, stuurt Souvy je kosteloos een nieuw product of onderdeel op. In sommige gevallen moet je het defecte product of onderdeel terugsturen, wat eveneens vergoed wordt door Souvy.

Wat als mijn product buiten de garantie valt?

Het kan natuurlijk gebeuren dat de producten defect gaan buiten de garantietermijn of dat er niet wordt voldaan aan de garantievoorwaarden. Wij helpen je graag om het product te repareren, als dit mogelijk is. Helaas is het repareren van een product of onderdeel niet kosteloos.

Repareren

Aangezien het op locatie repareren meer kosten met zich meebrengt dan de nieuwwaarde van de meeste producten in het assortiment, repareert Souvy alleen op afstand. De kosten voor het opsturen en terugzenden voor jouw rekening. Daarnaast worden uiteraard de kosten voor de reparatie in rekening gebracht.

Offerte voor reparatie

Het is ook mogelijk om een (vrijblijvende) offerte op te vragen voor de reparatie. Dit kan online, mits Souvy op deze manier het probleem en de oorzaak kan vaststellen. Je kunt een reparatieaanvraag doen middels een mail met zoveel mogelijk informatie naar info@souvy.nl. Kunnen we online niet vaststellen wat de kosten zijn? Dan zal je voor een offerte het product of onderdeel moeten toesturen. Ook dit kun je aanmelden via info@souvy.nl, waarna je alle gegevens omtrent opsturen van ons krijgt.