Ruilen of retourneren

Had je je iets anders voorgesteld van het product, heb je het verkeerde product besteld of is er een andere reden waarom je iets wil ruilen of retourneren? Dat is helemaal niet erg! Het hoort bij online winkelen en wij willen het zo gemakkelijk mogelijk voor je maken!

Voorwaarden om te ruilen of retourneren.

Je hebt binnen 14 kalenderdagen na aankomst van je bestelling de tijd om het betreffende product of producten aan te melden voor ruiling of retour.  Hetgeen dat je terug stuurt dient ongebruikt en in originele staat van verzending terug gestuurd te worden. De reiningspoeder mag na opening van het potje niet worden omgeruild of geretourneerd.

Hoe retourneer ik?

Voordat je iets verzend, meld je eerst het retour aan bij ons. Dit doe je door een mail te sturen naar retour@souvy.nl met de volgende informatie:

  • Je naam;
  • Jouw bestelnummer;
  • Het product of de producten die je wilt terug sturen, en;
  • De reden van het retourneren

Wij zullen zo snel mogelijk de retourzending bevestigen. Je krijgt een retour document, die je moet uitprinten en in de doos mee moet sturen. Hierna kun je het geretourneerde product terugsturen. Je kunt de verzenddoos die wij hebben gebruikt om het op te sturen, weer gebruiken om het retour te sturen. Zorg dat het terug wordt gestuurd, zoals je het hebt ontvangen.

Je kunt het pakketje brengen naar een PostNL-punt, DHL Parcel-punt of een UPS-point om het op te laten sturen. De kosten voor terugzenden liggen bij jezelf, tenzij het een garantiegeval bevat.

Let op: Vergeet niet het oude verzendlabel er af te halen of zichtbaar te laten op de doos, want anders kan het postorderbedrijf het weer terug sturen naar jouw adres.

Hoe ruil ik?

Voordat je iets wilt ruilen, meld je eerst de ruiling aan. Dit doe je door een mail te sturen naar omruiling@souvy.nl met de volgende informatie:

  • Je naam;
  • Jouw bestelnummer;
  • Het product of de producten die je wilt terug omruilen;
  • Welke producten je tegen elkaar wilt omruilen, en;
  • De reden van het retourneren

Wij zullen zo snel mogelijk de ruiling bevestigen. Na de bevestiging kun je het product of de producten terugsturen. Je kunt de verzenddoos die wij hebben gebruikt om het op te sturen, weer gebruiken om het retour te sturen.

Je kunt het pakketje brengen naar een PostNL-punt, DHL Parcel-punt of een UPS-point om het op te laten sturen. De kosten voor terugzenden liggen bij jezelf, tenzij het een garantiegeval bevat.

Wat als de prijzen van de omgeruilde artikelen anders zijn?

In het geval dat de prijzen van de tegenover elkaar geruilde producten anders zijn, zal dit worden verrekend.

In het geval dat het nieuwe product meer waard is dan het omgeruilde product, zal er een nieuw betalingsverzoek per bankoverschrijving plaats vinden. Na ontvangst van deze betaling zal het nieuwe product verstuurd worden.

In het geval dat het nieuwe product minder waard is dan het omgeruilde product, zal Souvy direct na ontvangen van het omgeruilde product het geld terugstorten. Dit gebeurt via de manier waarop je de eerste betaling voldaan hebt: Dit kan via Credit Card, PayPal, IDeal of via een bankoverschrijving.

Let op: Het leveren van de nieuwe bestelling is op eigen kosten. Voor alle verzendkosten in binnen- en buitenland kun je kijken op deze pagina. (link naar leveringspagina)

Wanneer krijg ik mijn omgeruilde product?

Het nieuwe product wordt pas verzonden als het omgeruilde product in goede orde ontvangen is en de betaling (indien van toepassing) voldaan is. Wanneer alles goed is, wordt het nieuwe product geleverd. Je kunt alles lezen over de levering op deze pagina.

Waar moet het heen gestuurd worden?

Alle omruilingen en retouren moeten worden teruggezonden worden naar het volgende adres:

Ziegler Nederland
T.A.V. Voorraad voor Souvy
Abel Tasmanstraat 41
3165AM Rotterdam
Nederland